Followers

Wednesday 25 May 2011

AKU DATANG MENULIS


Assalammualaikum para pengunjung MH yang budiman,
Saya mulakan perkongsian posting pertama saya dengan puisi nukilan saya ini...


AKU DATANG MENULIS

Ya Allah, Tuhanku

Rabbi Rabbul Izzati

keupayaan ini anugerah-Mu

mencoret melakar terus menerus mewarnai

dalam debur kasih insani kuraih ilham hakiki

tersujudku menagih belas kasih-Mu

tengadah menatang hidayah menjadi abdi-Mu

pasrah memikul amanah-Mu.

Ya Allah, Tuhanku

Rabbi Rabbul’Alamin

aku hanya setinta insan

berkhalifah di saujana bumi-Mu

menebar takwa berbunga ikhsan

tumbuh subur cinta ubudiyah

membenarkan mimpi terbit di realiti

menjadi penulis soleh musleh.

Ya Allah, Tuhanku

Arrahman Arrahim

tunjuki daku jalan-jalan-Mu

kekal disuluhi hidayah-Mu

diharumi keampuan reda-Mu

aku datang kepada-Mu
membawa hati-hati tertaut mata pena ubudiyyah

memimpin tangan melakar amal soleh

selamanya kekal istiqamah

tunduk patuh menjadi abdi-Mu

Aku datang...

Terus maju menulis menuju-Mu

Allahuakhbar! Allahuakhbar!!
Allahuakhbar!!!

Ummu Anas/Noraini Eslah


No comments:

Post a Comment